كويسته المدفع بتوديك كل المدن Quest Mdf3 210

الموضوع : عن كويسته المدفع 

كويسته المدفع بتوديك كل المدن Quest Mdf3 Ulqxal11

كويسته المدفع بتوديك كل المدن Quest Mdf3 14043711

كويسته المدفع بتوديك كل المدن Quest Mdf3 14043911

كويسته المدفع بتوديك كل المدن Quest Mdf3 14044010

شرح الاضافة


اولا : تروح لكلاس Entity.cs

وتضيف دة في اي حتة 

الكود:

#region Quest mdf3
        public uint RedDivel;
        public uint mdf3;
        #endregion

 وبعدين تروح لكلاس EntityTable.cs


تبحث عن 


الكود:

client.ExpBalls = reader.ReadByte("ExpBalls");


وتضيف دة تحتية 

الكود:

client.Entity.mdf3 = reader.ReadUInt32("mdf3");


وفي نفس الكلاس بردو تبحث عن 

الكود:

.Set("ClanId", (uint)e.ClanId)



وتضيف دة تحتية 

الكود:

.Set("mdf3", e.mdf3)


هتعمل كلاس جديد باسم  mdf3


وتمسح كل الي فية وتضيف دة ومتنساش تغير اسم البروجيكت 

الكود:

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
using Naruto.Client;
using Naruto.Game;
using Naruto.Network.GamePackets;
using Naruto.Network;

namespace Naruto
{
    class mdf3
    {
        public static void travel(ushort x, ushort y, Client.GameState client)
        {

            Map.UpdateCoordonatesForAngle(ref x, ref y, Kernel.GetAngle(41, 417, client.Entity.X, client.Entity.Y));
            client.Entity.Shift(x, y);
            Attack attack = new Attack(true);
            attack.X = x;
            attack.Y = y;
            attack.AttackType = Attack.FatalStrike;
            client.Entity.Owner.SendScreen(attack, true);

            client.Entity.Owner.Screen.Reload(attack);
        }
        public static void line(Client.GameState client, byte time, string mam)
        {
            byte[] Buf = new byte[150 + 8];
            Writer.WriteUInt16(150, 0, Buf);
            Writer.WriteUInt16(10010, 2, Buf);
            Writer.WriteUInt32(client.Entity.UID, 4 + 4, Buf);
            Writer.WriteUInt32(227, 4 + 8, Buf);//
            Writer.WriteUInt32(164, 20 + 4, Buf);
            Writer.WriteUInt32(1, 22 + 4, Buf);
            Writer.WriteUInt32(time, 32 + 4, Buf);//Time duration for the effect
            Writer.WriteUInt32(1, 37 + 4, Buf);
            Writer.WriteUInt32(30, 38 + 4, Buf);
            Writer.WriteString(mam, 39 + 4, Buf);// name
            client.Send(Buf);
        }
    }
}




تعمل خانه جديدة في جدول الانتتي 

الكود:

`mdf3` bigint(32) NOT NULL default '3600',



وتضيف دة في الان بي سي 

الكود:

INSERT INTO `npcs` VALUES ('6952', 'MDF3', '0002', '26240', '1002', '0308', '0246', '0');


وتضيف دة في NPC.cs

الكود:

#region Mdf3 Quest#
                case 6952:
                    {
                        switch (npcRequest.OptionID)
                        {
                            case 0:
                                {
                                    if (client.Entity.mdf3 == 0)
                                    {
                                        client.Entity.mdf3 = 3600;
                                        client.Entity.ConquerPoints += 100000;//Prize
                                        _String str = new _String(true);
                                        str.TextsCount = 2;
                                        str.Type = 0x14;
                                        str.Texts.Add("sound/mad.mp3");
                                        str.Texts.Add("113");
                                        client.SendScreen(str, true);
                                        mdf3.line(client, 5, "Reloding...");//كلمة
                                        System.Threading.Thread.Sleep(5000);
                                        mdf3.travel(267, 409, client);
                                        System.Threading.Thread.Sleep(1000);
                                        mdf3.travel(300, 278, client);
                                        System.Threading.Thread.Sleep(1000);
                                        client.Screen.FullWipe();
                                        client.Screen.Reload(null);
                                        FloorItem floorItem = new FloorItem(true);
                                        floorItem.ItemID = 1033;
                                        floorItem.MapID = client.Entity.MapID;
                                        floorItem.Type = FloorItem.Effect;
                                        floorItem.X = client.Entity.X;
                                        floorItem.Y = client.Entity.Y;
                                        floorItem.Owner = client;
                                        var map = client.Map;
                                        while (map.Npcs.ContainsKey(floorItem.UID))
                                            floorItem.UID = Network.GamePackets.FloorItem.FloorUID.Next;
                                        map.AddFloorItem(floorItem);
                                        client.SendScreenSpawn(floorItem, true);
                                        floorItem.ItemID = 793;
                                        while (map.Npcs.ContainsKey(floorItem.UID))
                                            floorItem.UID = Network.GamePackets.FloorItem.FloorUID.Next;
                                        map.AddFloorItem(floorItem);
                                        client.SendScreenSpawn(floorItem, true);
                                        floorItem.ItemID = 794;
                                        while (map.Npcs.ContainsKey(floorItem.UID))
                                            floorItem.UID = Network.GamePackets.FloorItem.FloorUID.Next;
                                        map.AddFloorItem(floorItem);
                                        client.SendScreenSpawn(floorItem, true);
                                    }
                                    else
                                    {
                                        dialog.Text("Hello " + client.Entity.Name + " you need 60 mins mdf3 online points you have " + client.Entity.mdf3 / 60 + " Mins");
                                        dialog.Option("SRY", 255);
                                        dialog.Send();
                                    }
                                    break;
                                }
                        }
                        break;
                    }
                #endregion





وبعدين تروح لكلاس World.cs


وتبحث عن 

الكود:

private void CharactersCallback


وتضيف دة تحت القوص 

الكود:

#region [#mdf3]
        if (client.Entity.MapID == 1002 && client.Entity.mdf3 > 0)
        {
            client.Entity.mdf3 -= 1;
        }
        #endregion



كويسته المدفع بتوديك كل المدن Quest Mdf3 74764710