المعلومات | الكاتب: | | اللقب: | | الرتبه: | | الصورة الرمزية | |
البيانات | المزاج : | | معلومات العضو : | | الجنس : | | عدد المساهمات : | 1109 | السمعة : | 2835 | التقيم : | 70 | تاريخ التسجيل : | 21/11/2010 |
الإتصالات | الحالة: | | وسائل الإتصال: | |
| موضوع: كويسته المدفع بتوديك كل المدن Quest Mdf3 كويسته المدفع بتوديك كل المدن Quest Mdf3 الموضوع : عن كويسته المدفع شرح الاضافة: اولا : تروح لكلاس Entity.csوتضيف دة في اي حتة - الكود:
-
#region Quest mdf3 public uint RedDivel; public uint mdf3; #endregion
وبعدين تروح لكلاس EntityTable.csتبحث عن - الكود:
-
client.ExpBalls = reader.ReadByte("ExpBalls"); وتضيف دة تحتية - الكود:
-
client.Entity.mdf3 = reader.ReadUInt32("mdf3"); وفي نفس الكلاس بردو تبحث عن - الكود:
-
.Set("ClanId", (uint)e.ClanId) وتضيف دة تحتية - الكود:
-
.Set("mdf3", e.mdf3) هتعمل كلاس جديد باسم mdf3وتمسح كل الي فية وتضيف دة ومتنساش تغير اسم البروجيكت - الكود:
-
using System; using System.Collections.Generic; using System.Linq; using System.Text; using Naruto.Client; using Naruto.Game; using Naruto.Network.GamePackets; using Naruto.Network;
namespace Naruto { class mdf3 { public static void travel(ushort x, ushort y, Client.GameState client) {
Map.UpdateCoordonatesForAngle(ref x, ref y, Kernel.GetAngle(41, 417, client.Entity.X, client.Entity.Y)); client.Entity.Shift(x, y); Attack attack = new Attack(true); attack.X = x; attack.Y = y; attack.AttackType = Attack.FatalStrike; client.Entity.Owner.SendScreen(attack, true);
client.Entity.Owner.Screen.Reload(attack); } public static void line(Client.GameState client, byte time, string mam) { byte[] Buf = new byte[150 + 8]; Writer.WriteUInt16(150, 0, Buf); Writer.WriteUInt16(10010, 2, Buf); Writer.WriteUInt32(client.Entity.UID, 4 + 4, Buf); Writer.WriteUInt32(227, 4 + 8, Buf);// Writer.WriteUInt32(164, 20 + 4, Buf); Writer.WriteUInt32(1, 22 + 4, Buf); Writer.WriteUInt32(time, 32 + 4, Buf);//Time duration for the effect Writer.WriteUInt32(1, 37 + 4, Buf); Writer.WriteUInt32(30, 38 + 4, Buf); Writer.WriteString(mam, 39 + 4, Buf);// name client.Send(Buf); } } } تعمل خانه جديدة في جدول الانتتي - الكود:
-
`mdf3` bigint(32) NOT NULL default '3600', وتضيف دة في الان بي سي - الكود:
-
INSERT INTO `npcs` VALUES ('6952', 'MDF3', '0002', '26240', '1002', '0308', '0246', '0'); وتضيف دة في NPC.cs - الكود:
-
#region Mdf3 Quest# case 6952: { switch (npcRequest.OptionID) { case 0: { if (client.Entity.mdf3 == 0) { client.Entity.mdf3 = 3600; client.Entity.ConquerPoints += 100000;//Prize _String str = new _String(true); str.TextsCount = 2; str.Type = 0x14; str.Texts.Add("sound/mad.mp3"); str.Texts.Add("113"); client.SendScreen(str, true); mdf3.line(client, 5, "Reloding...");//كلمة System.Threading.Thread.Sleep(5000); mdf3.travel(267, 409, client); System.Threading.Thread.Sleep(1000); mdf3.travel(300, 278, client); System.Threading.Thread.Sleep(1000); client.Screen.FullWipe(); client.Screen.Reload(null); FloorItem floorItem = new FloorItem(true); floorItem.ItemID = 1033; floorItem.MapID = client.Entity.MapID; floorItem.Type = FloorItem.Effect; floorItem.X = client.Entity.X; floorItem.Y = client.Entity.Y; floorItem.Owner = client; var map = client.Map; while (map.Npcs.ContainsKey(floorItem.UID)) floorItem.UID = Network.GamePackets.FloorItem.FloorUID.Next; map.AddFloorItem(floorItem); client.SendScreenSpawn(floorItem, true); floorItem.ItemID = 793; while (map.Npcs.ContainsKey(floorItem.UID)) floorItem.UID = Network.GamePackets.FloorItem.FloorUID.Next; map.AddFloorItem(floorItem); client.SendScreenSpawn(floorItem, true); floorItem.ItemID = 794; while (map.Npcs.ContainsKey(floorItem.UID)) floorItem.UID = Network.GamePackets.FloorItem.FloorUID.Next; map.AddFloorItem(floorItem); client.SendScreenSpawn(floorItem, true); } else { dialog.Text("Hello " + client.Entity.Name + " you need 60 mins mdf3 online points you have " + client.Entity.mdf3 / 60 + " Mins"); dialog.Option("SRY", 255); dialog.Send(); } break; } } break; } #endregion
وبعدين تروح لكلاس World.csوتبحث عن - الكود:
-
private void CharactersCallback وتضيف دة تحت القوص - الكود:
-
#region [#mdf3] if (client.Entity.MapID == 1002 && client.Entity.mdf3 > 0) { client.Entity.mdf3 -= 1; } #endregion
|