الموضوع : نظام Bulletin المتخصص في النقل الي المهمات
شرح الاضافة:
افتح ملف PacketHandler.cs
ابحث عن
الكود:
case 132:
ضيف فوقيه دة
الكود:
case Data.FinishSteedRace:
if (client.Entity.MapID == SteedRace.MAPID)
Program.World.SteedRace.FinishRace(client);
break;
لو موجود خلاص مضفهوش ولو مش موجود ضيفو
فوق الكود الي ضفناه فوق دة
هنضيف فوقيه كمان دة
الكود:
case 166://Bulletin
{
if (client.Map.BaseID != 6001 && client.Map.BaseID != 6004 && !client.Entity.Dead && client.Entity.PokerTableUID == 0 && client.Map.BaseID != 700)
// if (client != null && !client.Entity.Dead && client.Entity != null && !client.Entity.InJail() && !client.InQualifier() && !client.InTeamQualifier() && !client.IsWatching() && client.Booth == null && !Constants.PKFreeMaps.Contains(client.Entity.MapID) && client.Entity.MapID < 10000)
{
switch (packet[12])
{
case 63:
if (client.Entity.Level >= 80)
client.Entity.Teleport(1002, 236, 231);
else client.MessageBox("You haven't reached level 80 yet!");
break;
case 105:
if (client.Entity.VIPLevel >= 5)
client.Entity.Teleport(1036, 200, 93);
else client.MessageBox("You haven't reached VIPlevel 5 yet!");
break;
case 146:
client.Entity.Teleport(1002, 294, 159);
break;
case 104:
if (client.Entity.Level >= 90)
client.Entity.Teleport(4020, 83, 73);
else client.MessageBox("You haven't reached level 90 yet!");
break;
case 91:
client.Entity.Teleport(1002, 286, 291);
break;
case 9:
case 10:
case 11:
case 12:
client.Entity.Teleport(1002, 301, 145);
break;
case 2:
case 3:
case 4:
case 5:
client.Entity.Teleport(1002, 291, 146);
break;
case 14:
case 37:
case 54:
client.Entity.Teleport(1002, 327, 196);
break;
case 15:
client.Entity.Teleport(1002, 225, 238);
break;
case 35:
case 17:
client.Entity.Teleport(1038, 338, 346);
break;
case 18:
case 19:
case 20:
case 21:
client.Entity.Teleport(1002, 313, 146);
break;
case 82:
client.Entity.Teleport(1002, 308, 145);
break;
case 22:
client.Entity.Teleport(1002, 298, 206);
client.MessageBox("You have been teleported to Squidward Octopus.");
break;
case 1:
client.Entity.Teleport(1002, 289, 149);
break;
case 81:
client.Entity.Teleport(1002, 336, 137);
break;
case 8:
client.Entity.Teleport(1002, 297, 149);
break;
case 98:
client.Entity.Teleport(1002, 265, 138);
break;
}
}
break;
}
هنروح ملف Data.cs
هنبحث عن الكود دة
الكود:
DetainWindowRequest = 153;
ونضيف فوقيه دة
الكود:
Bulletin = 166,
هنروح ملف world.cs
هنبحث عن دة
الكود:
public List<KillTournament> Tournaments;
ونضيف تحيته دة
الكود:
public SteedRace SteedRace;
هنروح ملف Entity.cs
ونضيف الكود دة في اي مكان
الكود:
public uint PokerTableUID = 0;