اضافه سيستم GameUpdate  210
الموضوع اضافه سيستم GameUpdate 


اضافه سيستم GameUpdate  Ulqxal11




اضافه سيستم GameUpdate  65009210


شرح الاضافة 

هتروح على المسار دة

Network > GamePackets

و تعمل كلاس جديد بـ اسم

GameUpdates.cs

الكود:

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;

namespace Naruto.Network.GamePackets
{
    public unsafe class GameUpdates : Writer, Interfaces.IPacket
    {
        byte[] Packet;
        public enum Mode : byte
        {
            Header,
            Body,
            Footer
        }
        public GameUpdates(Mode _Action, string _String)
        {
            Packet = new byte[29 + _String.Length];
            WriteUInt16((ushort)(Packet.Length - 8), 0, Packet);
            WriteUInt16((ushort)MsgTypes.MsgTaskDialog, 2, Packet);
            WriteUInt32((uint)Time32.timeGetTime().GetHashCode(), 4, Packet);
            Packet[15] = 112;
            Packet[16] = 1;
            Action = _Action;
            String = _String;
        }
        public Mode Action
        {
            get { return (Mode)Packet[14]; }
            set { Packet[14] = (Byte)value; }
        }
        public string String
        {
            get { return System.BitConverter.ToString(Packet, 18, Packet[17]); }
            set { WriteStringWithLength(value, 17, Packet); }
        }
        public byte[] ToArray()
        {
            return Packet;
        }
        public void Deserialize(byte[] packet)
        {
            Packet = packet;
        }
        public void Send(Client.GameState client)
        {
            client.Send(Packet);
        }
    }
}


2 - داخل كلاس 

class GameState

تبحث عن 

public uint RacePoints

و تحط تحتها دة

الكود:

#region GameUpdates
        private uint _updatelist;
        public uint UpdateList
        {
            get { return _updatelist; }
            set
            {
                _updatelist = value;
                UpdateDatabase("updatelist", value);
            }
        }

        private void UpdateDatabase(string p, uint value)
        {
            throw new NotImplementedException();
        }
        #endregion
        private void UpdateDatabase(string p, uint value)
        {
            throw new NotImplementedException();
       }


3 - داخل ملف PacketHandler.cs

تبحث عن

if (client.Entity.FullyLoaded)
                {

و تضيف دة تحت القوص

الكود:

#region Game Updates
                    if (client.Entity.UpdateList == 0)
                    {
                        client.Send(new GameUpdates(GameUpdates.Mode.Header, "Welcome To, ServerName Online" + DateTime.Now.ToString()));
                        client.Send(new GameUpdates(GameUpdates.Mode.Body, "1.New skills have been added\n"));
                        client.Send(new GameUpdates(GameUpdates.Mode.Body, "2.Support ServerName Online By Invite ur Friends\n"));
                        client.Send(new GameUpdates(GameUpdates.Mode.Body, "3.Don't trust anyone claiming that he is the GM/PM\n"));
                        client.Send(new GameUpdates(GameUpdates.Mode.Body, "4.If you found any bug you can repot it By ServerName"));
                        client.Send(new GameUpdates(GameUpdates.Mode.Body, "5.Enjoy Playing ServerName Online with us and invite friends!"));
                        client.Send(new GameUpdates(GameUpdates.Mode.Footer, "A lot of surprises awaited during these days"));
                        client.Entity.UpdateList += 1;
                    }
                    #endregion



هتروح ملف

 Entity

وضيف دة في اخر 

public int UpdateList;
اضافه سيستم GameUpdate  74764710