هشرح الكويستة الاولي والتانية الاول
الكويستات اليومية بفكرة غير العادية
اول كويستة المفروض يبقي انت في اي بي 6 علشان تقدر تخلصها
وهيا معتمدة انك تجيب ايتمز SwordSoul من الارينا وطبعا بالبوينتات
يعني معتمدة علي كذا حاجة علشان مفيش نوب لسة عامل الاكونت يفضل يعمل اكونتات ويفتكر نفسو ناصح
ولو عدي من الكويستة الاولي الكويستة التانية مش هيعدي منها وهشرحها بعد الكويستة دية
انت كل الي عليك انك هتدوس علي الاختيار
Monster House
وهيوديك للراجل الي في الماركت علشان يدخلك وطبعا زي ما قولنا لازم في اي بي 6
هتدخل تموت الوحش ومبروك عليك ال 10 مليون
المهمة علشان متتذكاش بتتعمل مرة واحدة في اليوم علشان كدة سمتها Quest 1 Day
وهتلاقي صورة بعد ما موت الوحوش جيت ادوس علي الايتمز علشان اطلع الوحش تاني هيقولك استني اليوم الجديد
2 كويست من تكويدي بدون ثغرات 100 % شغالة 15754310
الكويستة التانية بقا
علشان بردو الناصح الي هيفتكر نفسو ذكي
الكويستة التانية دية عبارة عن انك لازم تخلص الكويستة الاولي الي هيا Monster House علشان تقدر تخلص الكويستة التانية
المهم بعد ما تموت الوحش وتخلص الكويستة التانية هتدوس علي Cps Day
هتدخل تلاقي ست كل الي عليك انك هتدوس عليها هتديك 30.000.000 مليون سي بي اس يعني مفهاش تعب
واحد يتذاكي ولو اتشقلب وعرف يدخل جوة من غير ما يموت الوحش ودة استحاله تحصل الست هتقولو انك لازم تكون لفل 200 علشان تديك السي بي اس
جرب وعيشو
وانتظرو الكويستة ال 3 الي جاية فيها افكار احسن من كدة
2 كويست من تكويدي بدون ثغرات 100 % شغالة 15754310
نشوف صور بقا من الكويستة
ندخل في الاضافات
افتح كلاس MonsterTable.cs
ابحث عن
وضيف دة تحت اي كود
افتح كلاس npc.cs
وضيف دول
افتح كلاس ال PacketHandler.cs
وضيف تحتيها دة
افتح كلاس EntityTable.cs
وابحث عن
ضيف تحتها دة
ابحث في نفس الملف عن
وضيف دة تحتية
في نفس الملف بردو ابحث عن
وضيف فوقيها دة
افتح كلاس Entity.cs
وضيف تحتها دة
افتح كلاس world.cs
ابحث عن
وتحت اي اوتو انفيت ضيف دة
نيجي للان بي سيهات في النافي كات
الكويستات اليومية بفكرة غير العادية
اول كويستة المفروض يبقي انت في اي بي 6 علشان تقدر تخلصها
وهيا معتمدة انك تجيب ايتمز SwordSoul من الارينا وطبعا بالبوينتات
يعني معتمدة علي كذا حاجة علشان مفيش نوب لسة عامل الاكونت يفضل يعمل اكونتات ويفتكر نفسو ناصح
ولو عدي من الكويستة الاولي الكويستة التانية مش هيعدي منها وهشرحها بعد الكويستة دية
انت كل الي عليك انك هتدوس علي الاختيار
Monster House
وهيوديك للراجل الي في الماركت علشان يدخلك وطبعا زي ما قولنا لازم في اي بي 6
هتدخل تموت الوحش ومبروك عليك ال 10 مليون
المهمة علشان متتذكاش بتتعمل مرة واحدة في اليوم علشان كدة سمتها Quest 1 Day
وهتلاقي صورة بعد ما موت الوحوش جيت ادوس علي الايتمز علشان اطلع الوحش تاني هيقولك استني اليوم الجديد
2 كويست من تكويدي بدون ثغرات 100 % شغالة 15754310
الكويستة التانية بقا
علشان بردو الناصح الي هيفتكر نفسو ذكي
الكويستة التانية دية عبارة عن انك لازم تخلص الكويستة الاولي الي هيا Monster House علشان تقدر تخلص الكويستة التانية
المهم بعد ما تموت الوحش وتخلص الكويستة التانية هتدوس علي Cps Day
هتدخل تلاقي ست كل الي عليك انك هتدوس عليها هتديك 30.000.000 مليون سي بي اس يعني مفهاش تعب
واحد يتذاكي ولو اتشقلب وعرف يدخل جوة من غير ما يموت الوحش ودة استحاله تحصل الست هتقولو انك لازم تكون لفل 200 علشان تديك السي بي اس
جرب وعيشو
وانتظرو الكويستة ال 3 الي جاية فيها افكار احسن من كدة
2 كويست من تكويدي بدون ثغرات 100 % شغالة 15754310
نشوف صور بقا من الكويستة
ندخل في الاضافات
افتح كلاس MonsterTable.cs
ابحث عن
الكود:
public void Drop(Game.Entity killer)
وضيف دة تحت اي كود
الكود:
#region Cps drop/HollowBeast/House
if (Name == "HollowBeast")
{
if (killer.Name.Contains("HollowBeast"))
{
return;
}
killer.ConquerPoints += 10000000;
Kernel.SendWorldMessage(new Message("Congratulations! " + killer.Name + " received 10.000.000 cps From Monster House in Market", System.Drawing.Color.Yellow, Network.GamePackets.Message.Guild), Program.Values);
}
#endregion
افتح كلاس npc.cs
وضيف دول
الكود:
#region Monster/items/only 1 in day
case 30160:
{
switch (npcRequest.OptionID)
{
case 0:
{
if (client.Entity.VIPLevel >= 1 && client.Entity.VIPLevel <= 5)
{
dialog.Text("Cant join in Houes you need vip6.");
dialog.Option("Thanx [Gm].", 255);
dialog.Avatar(116);
dialog.Send();
break;
}
dialog.Text("The~Map~is~open.~Welcome~to~challenge~other~people.~The~admission~fee~is~only~50~silver.If~you~PK~in~the~map,~you~will~not~gain~or~lose~any~experience~or~items~equipped,~and~will~get~revived~at~the~place~you~die.The~Kungfu~circle~is~very~dangerous,~I~suggest~you~PK~in~area.");
dialog.Option("Enter~the~map.", 1);
dialog.Option("Just~passing~by.", 255);
dialog.Avatar(7);
dialog.Send();
break;
}
case 1:
{
client.Entity.Teleport(5557, 60, 55);
break;
}
}
break;
}
#endregion
#region Quest Cps in Day/DailyQuestEnvoy
case 89741:
switch (npcRequest.OptionID)
{
case 0:
{
dialog.Text("Hey there " + client.Entity.Name + " Would you like to claim your Prize?.");
dialog.Option("Yes Please", 1);
dialog.Option("Teleport TwinCity", 2);
dialog.Send();
break;
}
case 1:
{
if (client.Entity.Level >= 199 && client.Entity.Level <= 200)
{
if (client.Entity.vipp6 == 1)
{
client.Entity.ConquerPoints += 30000000;
client.Entity.vipp6 += 1;
Kernel.SendWorldMessage(new Message("Congratulations! " + client.Entity.Name + " You Finish Quest CPs in Day and Take 30.000.000 CPS", System.Drawing.Color.Yellow, Network.GamePackets.Message.Guild), Program.Values);
client.Entity.SendSpawn(client, true);
client.Entity.Teleport(1002, 300, 279);
EntityTable.SaveEntity(client);
}
else
{
Network.GamePackets.NpcReply npc = new Network.GamePackets.NpcReply(6, "Sorry you cant take it come Tomorrow");
npc.OptionID = 255;
client.Send(npc.ToArray());
}
}
else
{
Network.GamePackets.NpcReply npc = new Network.GamePackets.NpcReply(6, "Sorry your not level 200");
npc.OptionID = 255;
client.Send(npc.ToArray());
}
break;
}
case 2:
{
{
client.Entity.Teleport(1002, 300, 279);
}
break;
}
}
break;
#endregion
#region DailyQuestEnvoy/event
case 996685:
{//Quest By a7medmagdy /// 01145691132
switch (npcRequest.OptionID)
{
case 0:
{
dialog.Text("All heroes can talk to me to learn about the daily tasks, and go to the required places to accept the work. you can finish Quest only 1 day");
dialog.Option("Monster House.", 81);
dialog.Option("Cps in Day.", 82);
dialog.Option("Leave.", 255);
dialog.Send();
break;
}
case 81:
{
client.Entity.Teleport(1036, 237, 156);
break;
}
case 82:
{
if (client.Entity.vipp6 == 1)
{
client.Entity.Teleport(5558, 67, 55);
break;
}
else
{
Network.GamePackets.NpcReply npc = new Network.GamePackets.NpcReply(6, "Go Kill Monster Houes and come or You Finish This Quest");
npc.OptionID = 255;
client.Send(npc.ToArray());
break;
}
}
}
break;
}
#endregion
افتح كلاس ال PacketHandler.cs
الكود:
#region Misc
وضيف تحتيها دة
الكود:
#region SwordMaster Open
case 720842:
//By a7medmagdy //01145691132
{
if (client.Entity.vipp6 == 0)
{
if (client.Entity.MapID == 5557)
{
Database.MonsterInformation monster = new Database.MonsterInformation();
monster.Hitpoints = 80000000;
monster.Level = 255;
monster.Mesh = 953;
monster.Name = "HollowBeast";
monster.MaxAttack = 100;
monster.AttackRange = 10;
monster.AttackType = 2;
monster.SpellID = 10500;
monster.AttackSpeed = 100;
monster.ViewRange = 5;
monster.MoveSpeed = 300;
monster.RunSpeed = 300;
monster.MinAttack = 100;
Game.Entity entity = new Game.Entity(Game.EntityFlag.Monster, false);
entity.MapObjType = Game.MapObjectType.Monster;
entity.MonsterInfo = monster;
entity.MonsterInfo.Owner = entity;
entity.Name = "HollowBeast";
entity.MinAttack = monster.MinAttack;
entity.MaxAttack = entity.MagicAttack = monster.MaxAttack;
entity.Hitpoints = entity.MaxHitpoints = monster.Hitpoints;
entity.Body = monster.Mesh;
entity.Level = monster.Level;
entity.Defence = 60000;
entity.X = (ushort)(client.Entity.X - 2);
entity.Y = (ushort)(client.Entity.Y - 2);
entity.EntityFlag = Game.EntityFlag.Monster;
entity.UID = (uint)Kernel.Random.Next(500060, 500110);
entity.MapID = client.Entity.MapID;
entity.SendUpdates = true;
client.Map.RemoveEntity(entity);
Network.GamePackets._String stringPacket = new Network.GamePackets._String(true);
stringPacket.UID = monster.ID;
stringPacket.Type = Network.GamePackets._String.Effect;
stringPacket.Texts.Add("MBStandard");
client.Map.AddEntity(entity);
client.Inventory.Remove(item, Enums.ItemUse.Remove);
client.Entity.vipp6 += 1;
client.Entity.Update(_String.Effect, "eidolon", true);
break;
}
else
{
Network.GamePackets.NpcReply npc = new Network.GamePackets.NpcReply(6, "Go HouseAdmin in market and join map new to used items Monster!");
npc.OptionID = 255;
client.Send(npc.ToArray());
break;
}
}
else
{
Network.GamePackets.NpcReply npc = new Network.GamePackets.NpcReply(6, "Sorry You Used Item Try Tomorrow");
npc.OptionID = 255;
client.Send(npc.ToArray());
break;
}
}
#endregion
افتح كلاس EntityTable.cs
وابحث عن
الكود:
.Set("ClanId"
ضيف تحتها دة
الكود:
.Set("vipp6", e.vipp6)
ابحث في نفس الملف عن
الكود:
client.Entity.ClanId =
وضيف دة تحتية
الكود:
client.Entity.vipp6 = reader.ReadInt16("vipp6");
في نفس الملف بردو ابحث عن
الكود:
public static void UpdateCps
وضيف فوقيها دة
الكود:
public static void UpdateLuckyPack(Client.GameState client)
{
UpdateData(client, "vipp6", client.Entity.vipp6);
}
افتح كلاس Entity.cs
الكود:
public int FrozenTime;
وضيف تحتها دة
الكود:
public int vipp6;
افتح كلاس world.cs
ابحث عن
الكود:
private void CharactersCallback
وتحت اي اوتو انفيت ضيف دة
الكود:
#region Rest Day
if ((Now64.Hour == 00) && (Now64.Minute == 00) && (Now64.Second == 15))
{
using (var cmd = new MySqlCommand(MySqlCommandType.UPDATE))
cmd.Update("entities").Set("vipp6", 0).Execute();
client.Entity.vipp6 = 0;
foreach (var pclient in Program.GamePool)
client.MessageBox("New Day Now Time 12.00 AM All Quest restart",
p => { p.Entity.Teleport(1002, 303, 274); }, null, 60);
}
#endregion
نيجي للان بي سيهات في النافي كات
الكود:
30160 HouseAdmin 2 8110 1036 236 151
89741 CPS Day 2 30876 5558 57 54 0
996685 DailyQuestEnvoy 2 19934 1002 322 304 0